FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko o Tibii i Ots Strona Główna
->
Skrypty do Ots
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum- zasady
----------------
Regulamin
Gdzie expić?
Poradniki
Wszystko o OTs
----------------
Skrypty do Ots
Mapy
Problemy z Ots-HELP
Nasze własne serwery Ots
Poradniki do Ots
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
takiris
Wysłany: Czw 16:19, 26 Lip 2007
Temat postu: Śluby i ksiądz
Zauważyłem kilka miesięcy temu, że są częste śluby na OTSach. Postanowiłem sprawić, by żaden gracz nie musiał się uczyć jakiś głupich regułek... po prostu NPC ;]
w data/npc robimy plik Ksiadz.xml i wklejamy:
Kod:
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Ksiadz" script="data/npc/scripts/slub.lua" access="3" lookdir="2">
<mana now="800" max="800"/>
<health now="200" max="200"/>
<look type="57" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/>
</npc>
następnie w data/npc/scripts robimy plik o nazwie slub.lua (bez polskich liter !!)
i wklejamy:
Kod:
focus1 = 0
focus2 = 0
talk_start = 0
target = 0
following = false
attacking = false
talkstate = 0
moved=0
function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)
end
function onCreatureAppear(creature)
end
function onCreatureDisappear(id, stackpos)
if id == focus1 or id == focus1 then
ceremonyend('Z Panem Bogiem !')
end
end
function onCreatureTurn(creature)
end
function msgcontains(txt, str)
return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end
function ceremonyend(msg)
focus1 = 0
focus2 = 0
talk_start = 0
talkstate = 0
selfSay(msg)
end
function onCreatureSay(cid, type, msg)
msg = string.lower(msg)
if talkstate == 1 then
if cid == focus2 then
if msgcontains(msg, 'tak') then
talkstate=2
selfSay('' .. creatureGetName(focus1) .. ' Powinienem rozpoczac ceremonie?')
else
ceremonyend('Wroccie kiedy bedziecie gotowi..')
end
end
end
if talkstate == 2 then
if cid == focus1 then
if msgcontains(msg, 'tak') then
talkstate=3
else
ceremonyend('Wroccie kiedy bedziecie gotowi.')
end
end
end
if talkstate == 9 then
if cid == focus1 then
if string.find(msg, '(%a*)tak(%a*)') then
talkstate=10
else
ceremonyend('Wroccie kiedy bedziecie gotowi.')
end
end
end
if talkstate == 11 then
if cid == focus2 then
if string.find(msg, '(%a*)tak(%a*)') then
talkstate=12
else
ceremonyend('Wroccie kiedy bedziecie gotowi.')
end
end
end
if msgcontains(msg, 'hi') and focus1 > 0 and focus2 == 0 and not(cid==focus1) and isPromoted(cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
if getPlayerStorageValue(cid,2001) == -1 then
selfSay('Witam, ' .. creatureGetName(cid) .. '! Jestem ksiedzem z Wieliszewa. Powinienem zaczac ceremonie?')
focus2 = cid
talk_start = os.clock()
talkstate=1
else
selfSay('Jestes po ceremonii slubu!')
end
end
if msgcontains(msg, 'hi') and focus1 == 0 and isPromoted(cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
if getPlayerStorageValue(cid,2001) == -1 then
selfSay('Witam, ' .. creatureGetName(cid) .. '! Jestem ksiedzem z Wieliszewa. Moge udzielic slubu Tobie i Twojej wybrance lub wybrankowi.')
focus1 = cid
talk_start = os.clock()
else
selfSay('Jestes juz po slubie.')
end
end
if msgcontains(msg, 'wieliszew') and (focus1 == cid or focus2 == cid) then
selfSay('Wieliszew to mala miejscowosc, w ktorej wyroslem na to, czym jestem.')
talk_start = os.clock()
end
if string.find(msg, '(%a*)bye(%a*)') and (focus1 == cid or focus2 == cid) and getDistanceToCreature(cid) < 6 then
ceremonyend('Z Panem Bogiem ! ' .. creatureGetName(cid) .. '!')
end
end
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end
function onThink()
if talkstate==3 and (os.clock() - talk_start) > 10 then
selfSay('Polozcie tu swoje obraczki na znak swojej wiary.');
talk_start = os.clock()
talkstate=4
end
if talkstate==4 and (os.clock() - talk_start) > 6 then
selfSay('Stoicie tu teraz razem, poniewaz udzielacie sie w przybyciu swojej przyszlosci..');
talk_start = os.clock()
talkstate=5
end
if talkstate==5 and (os.clock() - talk_start) > 6 then
selfSay('Przeszlosc jest przeszloscia. Zarodki jednak kwitna, z troska i zaufaniem....');
talk_start = os.clock()
talkstate=6
end
if talkstate==6 and (os.clock() - talk_start) > 8 then
selfSay('Uczciwosc i zyczliwosc, sa owocami milosci.');
talk_start = os.clock()
talkstate=7
end
if talkstate==7 and (os.clock() - talk_start) > 6 then
selfSay('Zatem niech Pan Bog blogoslawi ten dzien i zawsze wzbogacac bedzie Wasza milosc... bez konca.');
talk_start = os.clock()
talkstate=8
end
if talkstate==8 and (os.clock() - talk_start) > 6 then
selfSay(creatureGetName(focus1) .. ' Czy Ty obiecujesz ' .. creatureGetName(focus2) .. ' w obecnosci wyslannika Bozego ... w dobrej... i zlej doli... w bogactwie... czy biedzie... w chorobie i zdrowiu... MILOSC... WIERNOSC... I UCZCIWOSC MALZENSKA?');
talk_start = os.clock()
talkstate=9
end
if talkstate==10 and (os.clock() - talk_start) > 6 then
selfSay(creatureGetName(focus2) .. ' Czy Ty obiecujesz ' .. creatureGetName(focus1) .. ' w obecnosci wyslannika Bozego... w dobrej... i zlej doli... w bogactwie... czy biedzie... w chorobie i zdrowiu... MILOSC... WIERNOSC... I UCZCIWOSC MALZENSKA?');
talk_start = os.clock()
talkstate=11
end
if talkstate==12 and (os.clock() - talk_start) > 6 then
setPlayerStorageValue(focus2,2001,1)
setPlayerStorageValue(focus1,2001,1)
ceremonyend('Oglaszam was MEZEM i ZONA ! Zalozcie obraczki.. Niech Pan ma was w swojej opiece.');
talk_start = os.clock()
end
if (os.clock() - talk_start) > 100 then
if focus1 > 0 or focus2 > 0 then
ceremonyend('Z Panem Bogiem !')
end
end
--if moved==0 then
--x, y, z = selfGetPosition()
--moveToPosition(x+1, y, z)
--moved=1
--end
end
i w data/world/npc.xml doraiamy linijkę gdzie oczywiście trzeba podać współrzędne, gdzie NPC ma ciągle stać ;]
Kod:
<npc name="Ksiadz" x="153" y="44" z="7" dir="1"/>
Aby ożenić się/wyjść za mąż trza dwóch ludzi (NPC toleruje nie wiem czemu gejów i lesbijki ) i oby dwóch, niekoniecznie naraz muszą powiedzieć 'hi'... resztę się domyślicie z dialogów Ksiedza
to by było na tyle... życzę wszystkiego dobrego na nowej drodze życia ;D
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin