nenus
Administrator
Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:27, 26 Lip 2007 Temat postu: Jak dorobić sie kasy. |
|
|
Pozna noc, lagi, nie da się polować to skrobnę sobie poradnik
W tym poradniku skupie się nad sposobami zarabiania gp, chwilowo pomijam te bardziej brutalne (PK, haracze, ochrona, itp.) a całkowicie pomijam te nielegalne.
Pod nazwa umieściłem 3 oceny:
1. Ryzyko (dla zdrowia i życia)
2. Szansa na zarobienie potrzebnej nam kasy
3. Szansa na zostanie milionerem
Nazwa: Expienie/Lootbagi
1. *
2. *****
3. ***
Opis:
Najprostszy możliwy sposób zarabiania pieniędzy, idziemy na stosunkowo łatwe dla nas potwory (zależnie od lvl mogą to być: roty, minosy rożne, dwarfy rożne, orki rożne pomijając warlorda) i zbieramy wszystko co się tylko da w sklepie sprzedać.
Wymagania: Brak,
Zarobek: Miedzy 2k a 20k na godzinę.
Nakłady: Zależnie od potworków na które będziemy polować, ale od 0 do 10k na godzinę.
Porady: Pomocny jest wykonany quest po którym można otwierać specjalne skrzynki, lub przynajmniej parcel by wysłać lootbaga z powrotem do depo, druidem/sorcem można przy okazji przerabiać punkt o runemakerze.
Nazwa: Expienie/Hunt
1. ***
2. **
3. ****
Opis:
Podobnie jak w powyższym punkcie zarabiamy polując na potworki, jednak tutaj zamiast łapać graty warte po kilkanaście gp mamy nadzieje ze wypadnie cos warte dużo więcej
Wymagania: W zależności na co będziemy polować minimalny lvl miedzy 20 a 70 (odsyłam do poradników profesji) + drużyna/bloker (zależy kim my jesteśmy)
Zarobek: Od 0 do $$$
Nakłady: Stosunkowo duże, nawet najmniejszy hunt to minimum 20k w runach zanim zaczniemy wychodzić na swoje (a może być i 200k albo 2M)
Porady: Musicie mięć zaufana drużynę która nie zwinie loota, bądźcie tez przygotowani ze 2-3 pierwsze hunty na każdy który wydacie po 20-50k przyniosą wam po 2-3k loota w sumie (czyli jesteście kilkadziesiąt tysięcy do tylu).
Nazwa: Handel wtórny (gracze)
1. *
2. ***
3. ****
Opis:
Teoretycznie prosta sprawa, kupujemy cos tanio, sprzedajemy drogo, w praktyce w Tibia dosyć trudne do wykonania.
Wymagania: Kilkadziesiąt - kilkaset K kasy na początek i możliwość podroży miedzy miastami
Zarobek: Zwykle 0-10% tego co zainwestowaliśmy tygodniowo (czyli jeśli macie 100k w poniedziałek to w niedziele będziecie mieć ~110k)
Nakłady: Na początek tak jak wspominałem trzeba wyłożyć kilkaset tysięcy kasy przynajmniej i być gotowym na straty i/lub konieczność przetrzymania towaru.
Porady: Jeśli dopiero wyszliście na main i wasz max postać ma 15 lvl to bym się w to nie pakował, bardzo przydatny jest PAC i/lub postaci w każdym mieście, duże zaplecze finansowe konieczne jakby ceny nagle wpadły w dołek a my mamy kupę towaru (zwykle jak wróci większa ekipa z jakiegoś questa to ceny lecą na łeb na szyje)
Nazwa: Handel wtórny (sklep)
1.
2. *****
3. **
Opis:
W przeciwieństwie do poprzedniego bardzo proste i tanie do zrealizowania, kupujemy sprzęt od graczy poniżej ceny w jakiej można go sprzedać w sklepie.
Wymagania: Praktycznie żadne, dobrze jak byśmy mieli 1000oz lub więcej cap.
Zarobek: Zależy co skupujemy, ale da się wyciągnąć kilka tysięcy dziennie.
Nakłady: Minimum kilkaset gp, ale lepiej jak będziecie mieli więcej.
Porady:
Najlepiej skupować tam gdzie z potworów wypada dużo rzeczy których nie można w danym mieście sprzedać, ale znowu nie bawcie się w kupowanie morning star za 95gp bo mozna ja sprzedac za 100gp. Dobrym towarem są kusze/luki które zwykle można kupić za ~100gp, szczególnie dobrymi miastami na skup czegoś takiego są: Carlin, Kazordoon, Edron.
Nazwa: Handel wtórny (runy)
1. *** (na Non PvP ryzyko wynosi 0)
2. **
3. ***** (w sumie to tu trzeba być milionerem na początek)
Opis:
Kupujemy runy i sprzedajemy high lvl sorcowi po 10-20 BP. W tej kategorii również można zaliczyć skupowanie boltów / strzał i sprzedawanie ich na plecaki.
Wymagania: Możliwość obronienia siebie (i towaru) na PvP, sorc chcący kupić runy. MUSIMY MIEC DOMEK.
Zarobek: 100-500gp na każdym BP run który przewija się przez nasze ręce.
Nakłady: OGROMNE, bez 100-200k kasy nie ma co się w ogóle zaczynać w to bawić.
Porady:
Musicie mieć domek żeby mieć możliwość przechowywania nawet kilkuset plecaków run w czasie jak jest martwy sezon na dane runy (wtedy zwykle tanio można je kupić), dobrze jest tez mieć 100+K kasy w platynie żeby można było zrobić safe trade za przedmioty (jest limit 50 itemow na safe trade) - w takim wypadku najpierw kupujemy ten item a pozniej osoba kupuje od nas BP run za kasę.
Kolejna przydatna rzeczą jest postać która może podnieść podnieść na raz plecak plecaków run (858.oz)
Nazwa: Runemaker
1.
2. *****
3. *
Opis:
Stoimy i robimy runy cały dzien.
Wymagania: 11 lvl sorcerer albo druid
Zarobek: ~600gp za godzinę
Naklady: Na początek 200gp na runy i 20gp na plecak + wędka
Porady: Robimy druidem UH, sorcererem GFB albo SD i sprzedajemy plecaki zaraz po zrobieniu pierwszemu chętnemu, na PvP naszym zmartwieniem jest żeby nas nie zabili (stanie afk lub zawyżanie cen run to dobry powód do zabicia nas), na Non PvP martwimy się o zapas jedzenia i o to żeby nic na nas nie zlurowali, dobrym miastem jest tutaj Thais, Edron, Venore... najlepiej chyba Thais ze względu na łatwą sprzedaż run. Dobrze jest tez sobie znaleźć jakieś zajęcie przy którym możemy patrzeć co chwila na postać.
Nazwa: Żebranie
1. **** (znowu na Non PvP nic nam nie grozi)
2. *
3.
Opis:
Idziemy do depo i "Plx, Plx, Plx I was hacked, raped, PKed, he thiefed me" itp. "can I have free item/10gp"
Wymagania: Low lvl char
Zarobek: 0-100gp na godzine.
Naklady: Ośmieszenie się
Porady: "Plx" naprawdę są lepsze sposoby na zarabianie.
Odpowiedz do PW które dostałem na temat dodania questów do listy:
Questy w poradniku są pominięte głownie ze względu na to ze ciężko z questów żyć na bieżąco (a nawet jak to i tak na spoile bym nie zezwolił ).
W dzisiejszym odcinku skupimy się na tych bardziej brutalnych sposobach.
Nazwa: PK
1. *****
2. **
3.
Opis:
Idziemy i zabijamy innych graczy.
Wymagania: Postać na 20-30 lvl albo niższy lvl, ale dobre skille.
Zarobek: Kilkaset do kilku tysięcy gp na jeden wypad PK (można więcej, ale mało prawdopodobne).
Nakłady: Postać do stracenia + runy + bolty + 2-3 puste parcele.
Porady: Atakujemy postaci tylko znacznie słabsze od nas (lepiej omijać paladynów). Na postać na podobnym lvl jedno ze nie mamy szans (lepiej iść ze słabym sprzętem bo tez możemy zginąć) a drugie ze nie opłaca się strata run nawet jak by się udało (już nie wspomnę ze do tego może mieć AoL). W sumie metoda dla desperatów którzy nagle potrzebują trochę kasy (nie łudźcie się ze wyciągniecie g armor czy cos takiego z pokonanego) i maja postać która mogą stracić (ban albo hunted).
Nazwa: Haracze
1. ****
2. **
3. **
Opis:
Znajdujemy ofiarę od której zadamy ileś tam kasy albo inaczej go zabijemy/zrookujemy.
Wymagania: Silne plecy, rozeznanie w sytuacji politycznej na serwerze, w miarę silna postać (przynajmniej ze 10-20 lvl więcej niż osoba, od której wymuszamy pieniądze)
Zarobek: Zależy jak silna postać i plecy mamy, od kilkuset gp to kilkuset tysięcy.
Nakłady: Zerowe
Porady: Najpierw musimy znaleźć ofiarę która zechce zapłacić i wpakować go w taka sytuacje żeby był gotów nam zapłacić (jeśli nagle komuś damy MSG po dep. ze ma placic 5k to zostaniemy wyśmiani), tutaj dobrym celem ataku są rycerze, sorc/druid może się okazać runemakerem i wyjdzie na to ze my będziemy musieli płacić. Trzeba tez tak dobrać okup żeby osoba była skłonna zapłacić zamiast zaczynać nowa postać. Można łączyć haracz z PK (np odsprzedanie sprzętu czy mówić ze kolegę zaatakował).
Nazwa: Ochrona
1. ****
2. **
3. *
Opis:
Najmujemy się słabszym graczom do ochrony od PK
Wymagania: Mocna lub bardzo mocna postać, przydatne będzie wsparcie gildii.
Zarobek: Zwykle dosyć słaby w porównaniu do nakładu pracy, ale można mieć niezłą zabawę (i loot z zabitych)
Naklady: Jeśli dobrze chronimy to żadne; wystarczy ze powiemy ze ktoś jest tam chroniony, ale może się zdarzyć ze będzie kogoś trzeba zabić (a to zwykle wymaga run).
Porady: Mocna postać i plecy na serwerze konieczne, inaczej możemy się stać ofiara tak samo jak osoba, którą powinniśmy chronić.
Nazwa: Pomoc
1. *
2. ***
3. *
Opis:
Najmujemy się żeby pokazać słabszym graczom jak gdzieś huntowac, albo żeby ich doprowadzić do questow.
Wymagania: W większości przypadków postać na 80+ lvl (ale można i prostsze rzeczy na 20-30 lvl robić), najlepiej sorc ale ewentualnie może być knight lub druid.
Zarobek: Jeśli się dobrze targujemy to 10-20% wartości itemow questowych (często w formie mana fluidow/UH)
Nakłady: 0 (koszty pokrywają ci, których prowadzisz).
Porady:
Najlepiej jeśli ktoś się zgłosi z tym do nas ponieważ ogłaszanie się w trade może być źle zrozumiane przez GM. Ustalamy początkowo ile ma mniej więcej mieć grupa którą będziemy prowadzić, szacujemy górny limit wydatków, dzielimy przez ilość osób w grupie (zaokrąglając w gore) i spokojnie informując każdego następnego chętnego ile wynosi wpisowe na wyprawę(zwykle z grupy 3-4 osób zrobi się 20-30, czyli dostaniemy 5-6 tyle co wydaliśmy na dostarczenie ich do questa).
Post został pochwalony 0 razy
|
|